
KURUMSAL MAİL
ÜNİPERSEN
ÜNİVERSİTE İDARİ PERSONEL SENDİKASI

AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ'NDE YAŞANAN SORUNLAR İÇİN BASIN AÇIKLAMASI DÜZENLEDİK
Değerli üniversite çalışanları ve üyelerimiz, Bilindiği üzere Sendika olarak tüm üniversitelerde Görev yapan idari personel için var gücümüzle mücadele ediyoruz.
Aynı zamanda Sendikamızın genel amaçlarının yanında, Üniversiteler ve Eğitim Öğretim hizmet kolunda görev yapan İdari Personelin, var oluşunun algılanması ve ayrımcılığın son bulması adına, Üniversiteler özelinde de mücadeleye devam ediyoruz.
Bu nedenle tüm üniversitelerde ve AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ bünyesinde yaşanan sorunları tek tek açıklamaya çalışacağız.
İLK OLARAK:
Üniversitenizde yer alan YÖNETİCİ KADROLARINA, örnek verecek olursak: Yüksekokul Sekreteri, Fakülte Sekreteri, Enstitü Sekreteri, Daire Başkanı, Genel Sekreter kadrolarına Üniversite için yıllarca özveri ile dişini tırnağına takarak çalışan, öz personelimiz yerine, başka kurumlarda çalışan kişiler getirilip, Üniversitemizde yönetici kadrolarına atandıkları ve bu atamaların “Liyakatsiz” atamalar olduğu SENDİKAMIZA BİLDİRİLMİŞTİR.
BU ATAMALAR İLE İLGİLİ OLARAK
Üniversitenizde yaşanan atama işlemlerini tek tek anlatmak gerekirse,
-
Üniversiteniz bünyesinde yer alan Genel Sekreter kadrosuna 2019 yılında, belediyede başkan yardımcılığı yapmış olan bir kişi atanmıştır. Sonrasında ilgili kişi pasif göreve alınarak bu kadro, akademik personel eliyle vekaleten yürütülmektedir.
İdari bir kadro olan Genel Sekreterlik görevini, hala neden akademik personel ile yürütülmesinde ısrar edilmektedir? Genel Sekreter Kadrosunun İdari bir kadro olduğunu, ve idari personel tarafından yürütülmesi gerektiğini, tekrar buradan bildiriyoruz…
-
Üniversiteniz hastanesinde görev yapmakta olan Doktor unvanlı personel DAİRE BAŞKAN’ı olarak atanmıştır.
-
Üniversite çalışma geçmişi olmayan SGK çalışanı, diyanet işlerine mensup imam ve milli eğitimde öğretmen unvanlı kişiler Üniversiteniz bünyesindeki Fakülte Sekreteri kadrolarına atanmıştır.
-
Üniversitenizde 5 avukat görev yaparken Mevcut hukuk müşaviri kadrosuna neden Kurum dışından atama yapılmıştır?
-
Üniversite dışında Ankara’da görev yapan bir kişi, SKS Daire başkanı kadrosuna asaleten ataması yapılmıştır. Bunun öncesinde de yine aynı kadroya Ankara’dan asaleten atama yapıldığı, atanan kişi Üniversitenize hiç gelmeden üniversite dışı görevlendirme yapılarak 3 yıl boyunca Daire Başkanı maaşını almıştır.
-
Üniversiteniz bünyesine GENEL SEKRETER, GENEL SEKRETER YARDIMCILIĞI, DAİRE BAŞKANI, FAKÜLTE, ENSTİTÜ VE YÜKSEKOKUL SEKRETERİ kadrolarına yapılan atamaların adalet, liyakat ve kariyer ilkelerinden yoksun olduğu görülmektedir.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 3. Maddesinin ‘’Kariyer’’ ilkesi, ‘’devlet memurlarına sınıfları içinde en yüksek derecelere kadar ilerleme imkanı’’ tanımıştır. Dışarıdan yapılan bu atamalarla, üniversiteniz idari personelinin Kariyer yapma imkanı ve hakkı yok sayılmıştır. Bu tür atamalar, kurum içi çalışma barışını ve huzurunu bozmaktadır.
2 NCİ OLARAK:
Kurum Personelinin Görev ve Unvanına göre çalıştırılmaması ve 13 b/4 görevlendirmeler de mağduriyet oluşturmaktadır.
Kısacası İdari personele isteği dışında yapılan 13b/4 görevlendirmeler ile idari personelin görev ve unvanına uygun olmayan birimlerde çalıştırılması Üniversiteniz tarihi boyunca süre gelen bir sorun olmakla birlikte, bu durumun kurum içi çalışma barışını ve idari yapının iç işleyiş düzenini, olumsuz etkileyerek kurumsallaşma sürecini sekteye uğratmaktadır.
İdari personelimiz ihtiyaç dışında, yöneticilerin keyfi uygulamaları ile ceza amaçlı farklı birimlere görevlendirilmektedir.
Bu keyfi uygulamalar yerine, üniversiteniz ihtiyaçları doğrultusunda görevlendirmeler yapılması hususunu buradan tekrar dile getirmek isteriz.
3 NCÜ OLARAK:
Üniversitenizde yapılmakta olan AÖF, ATA-AÖF, ADÜZEM, ÖSYM sınavlarının görevlendirmelerinde, uzun zamandır adaletsiz bir dağıtım yapıldığı, adaletsiz görev dağılımından dolayı da, birçok idari personel tepkisel olarak görev talebinde bile bulunmadığı tespit edilmiştir. Bizlerde Sendika olarak adaletli dağıtım yapılması konusunda hassas davranılmasını talep ediyoruz.
4 ÜNCÜ OLARAK:
Ulaştırma hizmetlerinde Şoför kadrosunda çalışan personelimizin şehir dışı ve mesai dışı görevlendirmelerde;
Sportif vb amaçla şehir dışında gerçekleştirilen organizasyonlarda, Üniversiteniz şoförlerine otel ve yemek masraflarını kendileri üstlenmekte olup, karşılığında verilen yolluk ödemeleri bu gideri karşılamadığından sıkıntılar yaşanmaktadır. Sendikamızca değerlendirildiğinde ÇÖZÜM OLARAK ORGANİZASYONA KATILAN KAFİLENİN MASRAFLARI İLGİLİ KURUMLARCA KARŞILANDIĞINDAN ŞOFÖRLERİN DE KAFİLE GRUBUNA KATILMASI SAĞLANABİLİR.
Şoförlerin şehir içi mesai dışı görevlendirmelerde ise, mesai ücreti verilmediğinden fazla mesai izni verilmekte olup, şoför sayısı az olduğundan fazla mesai izni kullandırılamamaktadır. Sendikamızca buradan sesleniyoruz, Belirtilen bu sorunlara Üniversite Yönetiminden çözüm getirmesini talep ederiz.
5 İNCİ OLARAK:
Şube Müdürlüğü kadrolarına kanuna göre sınavla atama yapılmalıdır. Hülle yoluyla önce fakülte, enstitü veya yüksekokul sekreterliği kadrosu verilip, oradan şube müdürlüğü kadrosuna yapılan atamalar kanuna ve kamu vicdanına aykırıdır.
6 NCI OLARAK:
Üniversiteniz idari personelleri arasından Fakülte/Enstitü/Yüksekokul Sekreterliklerine, Daire Başkanı, Genel Sekreter Yardımcılığı ve Genel Sekreter kadrolarına yapılacak atamalarda ‘’Liyakat ve Kariyer’’ ilkeleri göz önünde bulundurularak atamalar yapılmalıdır. Örneğin Daire Başkanı kadrolarına ilgili Başkanlıkta çalışan şube müdürlerinden, Genel Sekreterlik kadrosuna ise Daire Başkanı / Fakülte / Enstitü ve Yüksekokul Sekreterlikleri arasından atama yapılmalıdır.
Fakülte / Enstitü ve Yüksekokul Sekreterliklerine ise ilgili birimlerde çalışanlardan şeflere öncelik verilerek birim içerisinden atamalar yapılmalıdır.
7 NCI OLARAK:
Eğitim-Öğretim tatil olsa da idari personelimizin mesaisinin devam ettiği herkesin malumudur. Dinlenme saatlerinde personelimizin faydalanabileceği çay ocağı ya da kantin gibi bir alanın Üniversite Yönetimi tarafından sağlanmasını, bahse konu mevzunun Kurumumuzun sosyal hizmet sağlayıcılığı, çalışan refahını arttırma, iş motivasyonu sorumluluğu kapsamında, Sosyal Dinlenme alanları oluşturulması konusunun bir an önce çözüme kavuşturulmasını önemle arz ederiz.
Tüm Sendika üyelerimize ve idari personel olarak görev yapmakta olan çalışanlarımıza saygılar sunar, Bizi dinlediğiniz için teşekkür ederiz.
Üniversite İdari Personel Sendikası