Dava Açma Sürecimiz
About Us
Üniversite İdari Personel Sendikası (ÜNİ-PER-SEN) olarak üyelerimizin hukuki haklarını korumak ve dava süreçlerini şeffaf bir şekilde yönetmek temel prensibimizdir. Aşağıda, sendikamız aracılığıyla dava açma sürecinin adımları detaylı olarak açıklanmaktadır:
-
Dava Açma Süreci Başlangıcı:
-
Üyemiz, dava açma niyetini ilk olarak Genel Merkez-Hukuk Kurulu ile yapacağı bir görüşme ile bildirir.
-
-
Avukat Yönlendirmesi:
-
Genel Merkez tarafından, dava açılabilecek nitelikteki işlemler yönünden üyelerimiz, sendikamızın anlaşmalı olduğu avukatlara yönlendirilir.
-
-
Evrak Uygunluk Kontrolü:
-
Avukatlarımız veya hukuk birimimiz tarafından, dava açılması için gerekli evrakların uygunluğu kontrol edilir.
-
Evraklar Uygunsa (Evet): Süreç devam eder.
-
Evraklar Uygun Değilse (Hayır): Evraklar tekrar kontrol edilerek eksiklikler giderilir ve üyemizle yeniden görüşülür.
-
-
Gerekli Evrakların Toplanması:
-
Üyelerimizin, https://www.unipersen.org.tr/hukukbirimi adresinde yer alan "Açılacak tüm davalarda olması gereken evraklar" kısmından veya hukuk biriminden detaylı bilgi alarak tüm evrakları eksiksiz hazırlayarak avukatımıza iletmesi gerekmektedir.
-
Açılacak tüm davalarda olması gereken evraklar:
-
Kimlik fotokopisi, vekaletname.
-
Dilekçeler, dilekçelere verilen cevaplar, soruşturma evrakları, izinler, olaylar (vb.).
-
Dava açılacak kurumdan hizmet belgesi.
-
-
-
Evrakların Son Uygunluk Kontrolü:
-
Toplanan evrakların avukat tarafından son kez uygunluğu kontrol edilir.
-
Evraklar Uygunsa (Evet): Süreç devam eder.
-
Evraklar Uygun Değilse (Hayır): Üyemiz bilgilendirilir ve evrakların tamamlanması için yönlendirme yapılır.
-
-
Dava Açılış Tarihinin Belirlenmesi:
-
Avukatlarımızca ilgili evraklar incelendikten sonra, yasal dava açma süresi içinde ve avukatın iş yoğunluğu da gözetilerek dava açma günü belirlenir.
-
-
Dava Masraflarının Karşılanması ve Açılış:
-
Belirlenen günde dava masraflarının (mahkeme harcı) gönderilmesi akabinde davanız avukatınız tarafından açılacaktır.
-
%20(1)-1.png)

