top of page

MEB VE YÖK 2026 BÜTÇESİ KOMİSYONA GELİRKEN SENDİKA OLARAK TBMM’DEYDİK

     Sendika olarak, Kamu personelinin ve üniversitelerde görev yapan yüz binlerce idari personelin yıllardır çözüm bekleyen sorunlarını, Milli Eğitim Bakanlığı ve YÖK 2026 yılı bütçe görüşmeleri öncesinde Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde milletvekillerine doğrudan aktarmak üzere kapsamlı bir ziyaret gerçekleştirdik. 

     Taleplerimizde;

MEMUR MAAŞLARINA İYİLEŞTİRMENİN YAPILMASI  


     Mevcut memur maaşları, yüksek enflasyon karşısında reel olarak ciddi şekilde erimiştir. Bu nedenle acil iyileştirmenin yapılması zorunluluğunu tekrar dile getirdik. 

YÜKSEKÖĞRETİM TAZMİNATININ İDARİ PERSONELEDE VERİLMESİ


     Üniversitelerde görev yapan idari personelin maaşları, benzer sorumluluk ve iş yüküne sahip diğer kamu kurumlarındaki çalışanların gerisinde kalmıştır. Bu durum, yükseköğretim kurumlarında personel kaybı, motivasyon düşüklüğü, görev sirkülasyonu ve iş barışının zedelenmesine yol açmaktadır. TBMM’de milletvekillerine ilettiğimiz talepte, yükseköğretimde çalışan personelin ekonomik haklarının iyileştirilmesi için Yükseköğretim Tazminatının İdari Personele verilmesi gerektiği bir kez daha talep edilmiştir. 

Üniversitelerin kurumsal işleyişini koruyacağı, Tecrübeli personelin kurumlarında kalmasını sağlayacağı, Akademik-idari bütünlüğü güçlendirecektir,

GELİŞTİRME ÖDENEĞİNİ İDARİ PERSONELDE ALMALI VE ADİL ŞEKİLDE UYGULANMALI

     TBMM ziyaretimizde milletvekillerine, Geliştirme Ödeneğinin idari personele de verilmesi ve  mevcut sistemin gözden geçirilmesi, güncellenmesi ve üniversiteler arasında adil bir denge kurulması gerektiği kapsamlı dosya ile iletilmiştir.

TAYİN / NAKİL HAKKI – BÜTÇEYE YÜK GETİRMEYEN, İNSANİ VE ZORUNLU BİR DÜZENLEME

     Tayin ve nakil hakkı, MEB bütçesine veya üniversitelerin bütçelerine hiçbir ek mali yük getirmemektedir.

  •  Tayin hakkı yeni kadro gerektirmez, yalnızca mevcut kadrolar arasında yer değişikliğidir.

  • Personele ek ödeme, harcırah, tazminat, yeni bir mali hak doğurmaz.

  • Üniversiteler için ilave gider, yeni pozisyon, yeni kadro tahsisi anlamına gelmez.

  •  Devlet bütçesinde ek bir kalem açılması gerekmemektedir.

  • Hâlihazırda 60’tan fazla bakanlık, kurum ve teşkilatta uygulanan standart bir insan kaynağı yönetimi modelidir. 

  Dolayısıyla, tayin/nakil hakkının tanınması:

  • Bütçeye sıfır maliyetlidir, Doğrudan insan odaklıdır, Aile bütünlüğünü koruyan, kamu verimliliğini artıran bir düzenlemedir.

 

     Bu nedenle talebimizin, bütçe sürecinde teknik bir yük oluşturmaması nedeniyle yasama aşamasında hızla hayata geçirilebileceğini özellikle belirttik. Bu durumun bütçe görüşmelerinde tekrar gündeme getirilmesini talep ettik.  

Milletvekillerine sunduğumuz dosyada, üniversite personelinin karşılaştığı yapısal sorunlar ve çözüm önerileri ayrıntılı olarak paylaşılmış; bütçe görüşmeleri sırasında bu taleplerin gündeme alınması ve takip edilmesi konusunda destek talep edilmiştir.
ÜNİPERSEN olarak, üniversitelerde çalışan tüm personelin haklarının korunması ve çalışma koşullarının iyileştirilmesi için TBMM, YÖK ve ilgili tüm kurumlarla iletişimi sürdüreceğimizi bir kez daha vurguluyoruz.

bottom of page