AYNİYAT SAYMANLARININ 3600 EK GÖSTERGE VE ÖZEL HİZMET TAZMİNATI HAKLARI İÇİN DAVAMIZI AÇTIK
Bilindiği üzere Bakanlığa ve ilgili kurumlara Ayniyat Saymanı kadrosunun Saymanlık kadrosu olduğu ile ilgili başvurumuzu yapmıştık.
Bu süreçte daha fazla hak kayıplarının yaşanmaması için Ayniyat Saymanlarının Özel Hizmet Tazminatının 155 oranında ödenmesi, Ek Göstergenin 3600 olarak uygulanması ve Ayniyat saymanlarımızın geçmişe dönük alacakları içinde davamızı açtık.
Ayniyat saymanı, sayman kadrosu ile aynı nitelikte bir kadro olup ayniyat saymanları, gerek görev ve yükümlülüklerinde gerekse de iş ve işlemlerinde sayman kadrosu gibi değerlendirilmektedir. Ancak son dönemlerde yaşanan gelişmelerde; örneğin, 3600 ek göstergenin sayman ve sayman yardımcısı kadrolarına verilmesine rağmen ayniyat saymanlarının uygulamada 3600 ek gösterge ile değerlendirilmemesi ve ayniyat saymanının, saymanların yararlandığı bazı zam ve tazminat oranlarından faydalandırılmaması gibi durumlarda ayniyat saymanları sayman kadrosundan farklı ve daha az nitelikli olarak değerlendirilmiş ve uygulayıcılar bakımından ayniyat saymanına uygulanacak hukuki prosedürlerde tereddütler oluşmaya başlamış ve böylelikle gerek yargı erki nezdinde gerekse yürütme erki nezdinde ayniyat saymanları, sayman olduklarına ilişkin mücadele etmek zorunda bırakılmıştır.
Bahse konu edilen süreçte; 02.07.2024 tarih ve 32590 sayılı Resmi Gazete'de " ayniyat saymanı ibaresine yer verilerek sayman kadrosu ile aynı doğrultuda zam ve tazminatlardan yararlandırılması düzenlenmiştir. Bu düzenleme ile son dönemde sayman kadrosundan farklı bir şekilde değerlendirilen ayniyat saymanlarının sayman kadro ile aynı olduğu açık bir şekilde belirtilmek suretiyle tereddütler giderilmiştir.
AYNİYATSAYMANI KADROSU SAYMANLIK KADROSUDUR. Örneğin, genel müdürler için belirlenen tazminat miktarları "personel genel müdürü", "destek hizmetleri genel müdürü" gibi bir ayrım gözetmeksizin bir bütün olarak uygulanmakta ve ödemelerde isim isim mevzuatta yer alması aranmamakta iken ayniyat saymanı açısından böyle bir değerlendirmenin hukuka uygun olamayacağı açıktır. Bir başka örnek olarak mühendis meslek gruplarında: "elektrik, makine, elektronik, jeoloji, bilgisayar..." gibi herhangi bir bölüm ayrımı yapılmamaktadır. Yine öğretmen meslek grubunda "matematik, fizik, coğrafya, tarih, edebiyat..." bir branş ayrımı yapılmamaktadır. Yine şube müdürü kadrosu bakımından da "personel, idari işler, mali işler..." gibi bölüm ayrımı yapılmamasına karşın saymanlar arasında "ayniyat saymanı, döner sermaye saymanı, mal saymanı..." gibi ayrım yapılması ayrımcılık teşkil etmekte ve dava konusu işlem bu yönüyle de ANAYASAL EŞİTLİK İLKESİNE AÇIKÇA AYKIRIDIR.
"SAYMAN" KADROSUNUN SAYILI KANUN'UN 86/7 MADDESİ UYARINCA AYNİYAT SAYMANINI DA KAPSADIĞINA KUŞKU BULUNMADIĞI, NİTEKİM SAYMANLIK MESLEĞİNİN ANILAN KANUN MADDESİ TARAFINDAN GENEL BİR GÖREV OLARAK KABUL EDİLİP MALİ, AYNİ VE NAKDİ SORUMLULUĞU BULUNANLAR OLARAK GRUPLANDIRILDIĞI, hal böyle iken, AYNİYAT SAYMANLIĞININ DA SAYMAN OLARAK DEĞERLENDİRİLEREK ÖZEL HİZMET TAZMİNATI 155 ORANINDA UYGULANMALI, 3600 EK GÖSTERGE VERİLMELİDİR.
ÜNİPERSEN olarak genel sorunlarımızla güçlü mücadelemizi sürdürürken Unvan ve Kadrolarımız özelinde ki sorunlarla da kararlı mücadelemizi sürdürüyoruz. Şeflerimizin Sorunlarını, Mühendis, Tekniker, Teknik Personelimizin Sorunlarını, Koruma Güvenlik Memurlarımızın Sorunlarını, YHS kadrolarında bulunan Çalışma Arkadaşlarımızın Sorunlarını, Mali Hizmet Uzmanlarımızın Sorunlarını, Üniversite Daire Başkanlarımızın Sorunlarını vb tüm kadrolarımızın sorunlarını tek tek gündeme alarak hedefe çözümü koyarak güçlü çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Üniversitelerde tüm kadrolarımızın birlikte mücadelesi çok değerli ve önemli bu nedenle ÜNİPERSEN ailemizde bir arada olmak zorundayız.